
Dążenie do zapewnienia marce trwałości jest oczywistym celem większości firm i instytucji. Silna tożsamość marki zwiększa bowiem jej rozpoznawalność, komunikuje swą wyjątkowość i wyraża konkurencyjną odrębność.
Elementy identyfikacji wizualnej
Logo
Stworzenie logo firmy ma na celu jej identyfikację w oczach potencjalnego klienta. Dobrze zaprojektowane logo nie tylko wyróżnia się spośród innych, ale jest odporne na zużycie i działanie czasu. Istotna jest również jego czytelność na różnego typu nośnikach, materiałach drukowanych oraz w mediach elektronicznych.


Wizytówka
Jakże często w trakcie kontaktów biznesowych słyszymy: „Czy mógłbym dostać Pańską wizytówkę?”. Karta wizytowa, zwana powszechnie wizytówką jest niewielkim, przenośnym i bardzo popularnym narzędziem marketingowym. Najczęściej zawiera dane kontaktowe jej właściciela oraz firmy, dla której ta osoba pracuje.
Papier firmowy
Dokument z nagłówkiem firmowym wydrukowanym na papierze o wyższej gramaturze jest główną aplikacją w systemie tożsamości marki. Papier firmowy z oryginalną sygnaturą jest traktowany jako wiarygodny dowód, że nadawca prowadzi biznes. Ponadto zawiera on istotne informacje kontaktowe i rejestrowe.
